Thursday, September 20, 2012

Pensule de machiaj: cum si ce

Bună!

      Astăzi am să vă vorbesc despre pensule: de la tipul de păr până la mod de folosire. Sper că la finalul acestui articol să vă formaţi o idee despre cum stau lucrurile. Mare răbdare, deoarece se anunţă un articol kilometric :)))

O parte din colecţia mea de pensule

1. Ce să aleg: pensule din păr natural sau păr sintetic?
     Pensulele din păr natural sunt folosite pentru fardurile sub formă de pudră. Există mai multe tipuri de păr:
a) Păr de capră: este cel mai folosit tip de păr. Din păcate, acesta este aspru.
b) Păr de veveriţă: sunt cele mai moi pensule din păr natural.
c) Păr de zibelină (Mamifer carnivor, de talie medie, apreciat pentru blana lui preţioasă; se mai cunoaşte şi sub numele de samur.)
d) Păr de bursuc: la fel de preţios ca cel de zibelină. 

     Pensulele din păr sintetic sunt fabricate din nylon. Aceste pensule sunt folosite pentru aplicarea produselor lichide sau de tip cremă , deoarece nu sunt atât de absorbante ca cele din păr natural.

2. Care sunt pensulele de machiaj esenţiale?
a) Pensula pentru fondul de ten (fdt)
     Aplicarea fondului de ten se poate face în mai multe feluri: îl putem aplica cu ajutorul degetelor, bureţeilor şi a pensulelor.
     Majoritatea fetelor preferă să aplice fondul de ten cu ajutorul degetelor (în această categorie mă încadrez şi eu), chiar dacă această metodă este "arătată cu degetul" deoarece:
- dacă tenul tău este gras/mixt, căldura degetelor stimulează excesul de sebum. Eu am tenul mixt şi niciodată nu am întâmpinat această problemă.
- oricât de mult de-ai spăla pe mâini, mereu există bacterii. Aplicând fondul de ten cu degetele, acestea ajung pe faţă. Nu contrazic acest lucru, dar să fim serioşi. Bacterii există şi în aer... Bacterii există şi pe pensule, chiar dacă sunt proaspăt spălate. Mă rog.

     Alte fete folosesc bureţei. Am încercat şi eu această metodă, atât cu bureţelul uscat, cât şi umed. Părerea mea este că se consumă prea mult produs, iar rezultatul nu este uniform.



     Şi am ajuns la aplicarea cu ajutorul pensulelor. În cazul fondului de ten mineral, se poate folosi orice pensulă pentru pudră. Mai jos aveţi câteva exemple:

Pensulă rotundă, dar cu vârful "retezat". 

Pensula clasică rotundă

Sau pensulele kabuki.

Pentru fondul de ten lichid/cremă acestea sunt tipurile de pensule folosite:

Clasica pensulă din păr sintetic, plată. Se găseşte sub diferite forme: cu vârful ascuţit, ca cea din imagine, cu  vârful "retezat" sau cu vârf unghiular (permite accesul în zonele mai puţin accesibile). 

Pensula pentru Stippling. În ultima vreme am observat că majoritatea au inceput să folosescă acest tip de pensulă.  Pentru cei ce nu ştiu cum se aplică fdt cu ajutorul ei, găsiţi un tutorial aici.

     Cum am spus şi mai sus, eu aplic fdt lichid cu degetele. Dar văzând atâtea fete că folosesc pensule pentru această etapă a machiajului, am testat şi eu cele 2 tipuri de pensule. În primul rând, durează mai mult timp aplicarea cu pensula, decât cea cu degetele. În cazul pensulei plate, trebuie să întindeţi foarte bine fdt, iar dacă aveţi un fdt care se usucă repede, trebuie să vă mişcaţi rapid pentru a nu rămâne "urme" pe faţă. În ceea ce priveşte pensula pentru Stippling, procesul durează şi mai mult, iar, dacă aţi urmărit filmuleţul din descrierea de mai sus, aţi văzut şi de ce.
     În final, am rămas cu cea plată, pe care o folosesc doar pentru persoanele pe care le machiez. În ceea ce mă priveşte, rămân la aplicarea cu degetele.
     Dacă doriţi să vă cumpăraţi una din aceste 2 tipuri de pensule şi nu ştiţi pe care să o alegeţi, puteţi să urmăriţi filmuleţul de mai jos, unde sunt prezentate amândouă şi efectul final produs de fiecare.



b) Pensula pentru pudră
      Exemplele sunt aceleaşi ca la pensulele pentru fdt mineral.

c) Pensula pentru blush sau pentru conturarea feţei

Pensula cu vârful unghiular este cea mai folosită, deoarece oferă  o precizie mai mare în ceea ce priveşte aplicarea.

Pensula identică cu cea pentru pudra, doar că este mai micuţă.

Pensula evantai (atenţie! Este vorba despre pensula micuţă), pentru o aplicare mai finuţă/soft.

d) Pensule pentru ochi

     Aici sunt zeci de variante, în funcţie de efectul dorit, forma ochiului, etc.

Pensula plată pentru aplicarea fardului pe pleoapa mobilă. 


Pensulă rotundă pentru blending (amestecare). Cu această pensulă se  face trecerea de la o culoare la alta. 


Pensula pentru aplicarea fardului în pliul ochiului. Tot pentru  pliu, se mai foloseşte o pensulă ca cea pentru blending, doar că este mai mică.

Pensulă pentru conturarea liniei genelor superioare/inferioare. Poate să aibă vârful uşor rotunjit sau  tâiat drept. Pensula este plată, iar perii sunt scurţi.

Pensulă cu vârf unghiular. Este folosită pentru aplicarea eyeliner-ului, fardului la baza genelor  superioare/inferioare sau pentru conturarea sprâncenelor.


e) Pensulă pentru tuş/eyeliner
     Pe lângă pensula cu vârf unghiular de mai sus, mai există 2 variante:


Pensulă rotundă cu vârf foarte fin

O variantă a pensulei de sus, care oferă mai multă precizie.
Dacă nu ştiţi cum se foloseşte această pensulă "aplecată", aruncaţi o privire la acest tutorial.
3. De unde pot să cumpăr pensule pentru machiaj?
     Sunt 2 variante: fie direct din magazinele care comercializează cosmetice, fie online. Ideea este că ambele variante sunt cu dus-întors.
     Fiecare magazin încearcă sa scoată un profit, motiv pentru care unele produse sunt mai scumpe în magazin, dar mai ieftine online. Iar aici vorbesc despre pensulele de "firmă". 
     Dacă nu eşti în căutarea unor pensule marcate cu nume importante, lucrurile stau altfel. Poti să găseşti pensule super bune şi cu 7 lei.
    Primele mele pensule le-am luat de la un magazin de pe Lipscani (Gabrini, pentru fetele din Craiova).  

Bureţelul a suferit un mic accident.
     Este vorba despre un set ce conţine o pensulă pentru corector (eu o folosesc pentru eyeliner), un bureţel pentru fard, o mini pensulă pentru pudră (cea mică din poză) şi clasica pensulă dublă pentru sprâncene. Setul a costat 10 lei. Îl am de mai mult de 1 an de zile, le-am folosit zilnic şi niciodată nu au pierdut păr. Sunt sintetice şi foarte moi. 
    Pensula mai mare pentru pudră a costat 7 lei. La fel ca şi cea din set, este foarte pufoasă şi niciodată nu a pierdut păr. 
      De la acelaşi magazin am cumpărat mai multe pensule, cu 3lei/buc.

     De la stânga la dreapta: pensulă plată pentru fard, pensulă rotundă pentru aplicarea fardului în pliu/mini pensulă pentru blending, pensulă pentru sprâncene, pensulă pentru corector, pensulă pentru eyeliner şi pensulă pentru masca de faţă, pe care o folosesc pentru fondul de ten (este genială).               Niciuna nu şi-a stricat forma sau nu a pierdut păr. Destul de convenabil, nu? Sunt sigură că în fiecare oraş există cel puţin 1 astfel de magazin. Trebuie doar să îl descoperiţi. Dacă vreţi să vă cumpăraţi primele voastre pensule şi nu vreţi să investiţi o avere, aceste magazine sunt soluţia ideală! Şi-n plus, nu tot ce este scump şi de firmă este neapărat bun din punct de vedere calitativ. Iar acest lucru pot să îl confirme multe bloggeriţe care au pensule "de firmă".  
      
     A cumpăra online este destul de riscant, deoarece nu poţi să vezi calitatea reală a produselor. De multe ori ne lăsăm păcălite de nume celebre sau citim review-uri "mincinoase". Nu am înţeles niciodată fetele care primesc pensule/produse (unele de proastă calitate) gratis de la diverse firme  pentru a le testa şi care apoi spun numai partea bună. Ce sens are să minţi despre un lucru? Sau minţi pentru că au fost gratis şi nu vrei să strici colaborarea?...
     Un site foarte popular când vine vorba de pensule/cosmetice este ELF. Dar a cumpăra pensule de la ei e ca şi cum ai juca "Ruleta rusească": calitatea ţine de norocul fiecăruia, ceea ce iar nu este un lucru bun. 
     Am scris câteva ore la acest articol şi sper că nu v-aţi plictisit! Ba chiar sper ca aţi citit până la final :)). Am dezvoltat atât de mult acest subiect, şi tot sunt sigură că nu am atins chiar toate punctele! :)) Pe mine nu m-a "ghidat" nimeni înainte să cumpăr. Ba mai mult: multe pensule le-am cumpărat fără să ştiu "cu ce se mănâncă", ca apoi acasă am căutat pe net informaţii. De aceea sper că acest articol să ajute fetele "neghidate" :)
     Deja nu îmi mai simt degetele, sunt sigură că pe multe v-am pierdut pe drum, aşa că închei aici acest articol. Dacă aveţi vreo întrebare, nu ezitaţi să mă întrebaţi!



Pupici!

Later edit: am câteva pensulici de vânzare aici - http://onumic.blogspot.ro/p/blog-sell.html 


No comments:

Post a Comment