Sunday, November 18, 2012

Vise de Crăciun

Bună!

Astăzi nu am să vă vorbesc despre frumuseţea fizică. Astăzi vreau să vă propun ceva ce are legătură cu frumuseţea interioară. De fapt, nu e chiar o propunere. E doar o idee, un vis.
Mai este foarte puţin şi vine Moş Nicolae, şi apoi Moş Crăciun. Sunt sigură că, indiferent de vârsta pe care o afişează buletinul, toţi sunteţi entuziasmaţi. Eu, cel puţin, sunt în culmea extazului. 
Acestea sunt unele din momentele în care regret enorm faptul că am crescut. Pentru că magia dispare. Chiar şi acum la 21 de ani, prefer să nu ştiu nimic de cadouri, să rămână totul o enigmă pe care, cu emoţie, să o descopăr în dimineaţa de Craciun. La fel şi cu Moş Nicolae :)) 
Asta e spiritul Crăciunului! 
Parcă deja miroase a vanilie, scorţişoară... Miros de cozonac... Miros de brad... Căldura familiei adunată în jurul bradului la o cană cu cioco caldă.
Probabil deja v-am indus acea stare de sărbători. 

Poate că, pentru noi, toate sunt roz (sau aproape toate). An după an, respectăm acelaşi ritual. Lipsa acestor lucruri pare de neconceput, nu? Hai, pentru un adult, "suferinţa" nu-i chiar atât de cruntă, dar pentru un copil este. Adică, asta e perioada în care îi spui Moşului dorinţele adunate un an întreg! An de an, îi faci o scrisoare şi mai frumoasă şi apoi aştepţi dimineaţa de Crăciun să vezi care vis devine realitate. Sau, dacă ai fost super cuminte, poate toate visele devin realitate.
Copilăria e cel mai dulce lucru!



Din păcate, pentru unii are un gust dureros de amar... Şi aici mă refer la copilaşii din orfelinate.
Anul trecut, era o campanie la poşta română. Adunau jucării pentru copiii din orfelinate. Din păcate, nişte probleme de sănătate m-au făcut să o ratez. Dar poate că-i mai bine aşa. 
Ce e mai frumos: să oferi chiar tu cu mâna ta ceva şi să simţi bucuria acelor copii sau să laşi o plasă cu jucării unor funcţionare şi să zici că ai făcut un gest frumos de sărbători? Iar de multe ori, o mare parte din lucruri nici nu mai ajung la copii... 
Anul acesta, am hotărât să fac o listă cu orfelinatele din Craiova, iar prin tragere la sorţ, am să aleg unul din ele. Şi acolo am să mă bucur de bucuria genuină a unor copii mai puţin norocoşi. 
Toţi avem haine pe care nu le mai purtăm sau jucării şi cărţi de poveşti păstrate de când eram mici. Iar dacă nu avem, există o mulţime de SH-uri (magazine Second Hand), unde găsim atât jucării, cât şi hainuţe pentru copii de toate vârstele.
Jucării am foarte multe de dat, dar hăinuţe micuţe, nu prea. Aşa că am cumpărat din SH-uri. Cu 50lei, pleci cu vreo 2 saci de haine pentru copilaşi.
Am avut numeroase ocazii în care am văzut cât de mult se bucură aceşti copii, chiar şi când primesc o simplă ciocolată!
Cred că fiecare, după posibilităţi, poate să ajute aceşti copii. 
Şi, credeţi-mă, nu ştiţi cât de preţios este zâmbetul unui astfel de copil!
Acesta este visul meu de Crăciun!

Pupici,

No comments:

Post a Comment